FRONT ROW EXHIBITIONS

MÄSSMONTRAR. MONTERSERVICE. EVENT.
SEDAN 1978
HÄNG MED OSS PÅ
peo@frontrowex.se
+46 705 92 00 77
Front Row Exhibitions Kontakta Oss

15 Framgångs Tips – Börja Planera Din Bästa Monter Hittills

Monter Automässan-2017 Photography-Annika-Lagerqvist www.annikasomething.com-1

15 Framgångs Tips – Börja Planera Din Bästa Monter Hittills


Du vet kanske redan vilken mässa du ska ställa ut på och ungefär vilken budget du har för din monter?

Men hur gör du nu för att ge dig själv och ditt företag de bästa förutsättningarna till ett så framgångsrikt mässdeltagande som möjligt? Här ger vi dig de 15 viktigaste sakerna att tänka på under planeringen av din monter. Oavsett om det är första eller 101:a gången du ställer ut.

Företagsevent SKF Distributor Conference 2018 Photography Annika Lagerqvist www.annikasomething.com www.frontrowex.se

 

1. Var ute i god tid

Innan du bokar monter yta, fundera över hur du själv väljer att gå runt i mässhallen när du besöker en mässa. Det är ett bra sätt för dig att förstå vart du själv skulle vilja ha din monter.

2. Gör din egna skiss innan du bokar monterytan

Skissa upp det du vill prioritera att visa på just den här mässan.

3. Be om en förstorad hallskiss där allt syns tydligt

Då kan du försäkra dig om att det inte finns en pelare eller liknande som kommer skymma din monter. Det finns monterytor med både en, två, och tre öppna sidor. Så skulle du välja att boka en större yta kan du få en så kallad ö-monter utan väggar.

4. Gör en ärlig budget (och kolla noga upp vad som ingår)

Inkludera: monteryta, monterbyggnation/material, frakt, resor, parkering, och boende om detta behövs. Ibland ingår t.ex. skiljeväggar och eluttag – då spara du in på kostnaderna!

5. Visa tydligt din logga och budskap i monterdesignen

Besökare ska förstå direkt vad ditt företag heter. Kommunicera tydligt med text och bild vad det är du säljer. Och våga sticka ut för att dra till er uppmärksamhet.

6. Måna om dina montergrannar

Gör vad Du kan för att skapa positiv energi. Ni är alla där för att göra affärer, och kanske ses ni snart igen? Det är alltid trevligt med ett gott omdöme!

7. Läs på om mässans tider och körschema

Det gör att du undviker onödig stress och missförstånd, plus att du sparar in på både din tid och energi.

8. Marknadsför i god tid att du ska ställa ut på mässan

Bjud in befintliga och potentiella kunder som du önskar jobba med i framtiden.

9. Meddela din omgivning vilka dagar du ställer ut på mässan

Även på ditt mobilsvar. Tyvärr ser vi alldeles för ofta företagsrepresentanter som står och pratar i mobilen i montern – det ger inget bra första intryck!

10. Våga bjuda på dig själv!

Tänk på hur du själv vill bli bemött – allt blir trevligare när man möter med ett leende

11. Var minst två som jobbar i montern

Mer ofta än sällan kommer många besökare samtidigt och du kommer någon gång under dagen behöva lämna montern för att ladda på med energi. Undvik att äta i montern! Det ser aldrig inbjudande ut för den som vill komma fram och prata med dig

12. Bjud på kaffe och vatten eller annan dryck

Det är alltid uppskattat. Gärna några barstolar att sitta på också.

13. Anordna en tävling

Det skapar ofta en trevlig första kontakt och lockar nästa alltid till skratt! Det är också ett bra sätt att få dina besökare att lämna ifrån sig sina kontakt uppgifter.

14. Ha en plats till att förvara kläder, väskor, broschyrer och dylikt

Om det inte finns utrymme att bygge ett litet förråd med låsbar dörr är ett alternativ att ha förvaring i podier eller en info-disk.

15. Förbered uppföljningen av mässan

Se då framför dig hur många nya kunder du kommer att få!

Vad är ditt största hinder i planeringen av din monter just nu? Oavsett om du har frågor kring det här inlägget eller bara behöver bolla idéer så tveka inte att kontakta oss här.