FRONT ROW EXHIBITIONS

MÄSSMONTRAR. MONTERSERVICE. EVENT.
SEDAN 1978
HÄNG MED OSS PÅ
peo@frontrowex.se
+46 705 92 00 77
Front Row Exhibitions Kontakta Oss

Varför och Hur Bra Bilder Kan Förstärka Ditt Företags Varumärke

Företags Varumärke Tamu-McPherson Jil-Sander Milan-Fashion-Week Sept.-2016 www.annikasomething.com-4

Varför och Hur Bra Bilder Kan Förstärka Ditt Företags Varumärke


Hur får du människor att stanna upp och faktiskt läsa det du vill förmedla på din hemsidan och i sociala medier?

Det enkla svaret är bilder. Annika tar de flesta av bilderna till vår hemsida. På Instagram, @annikasomething får hon ofta kommentarer om hur hennes foton förmedlar känslor och hur de förstärker berättelsen bakom inlägget. Inte minst har hennes bilder genererat nya kunder till Front Row Exhibitions. Med andra ord, bilder är lika viktigt som allt annat innehåll på din hemsida (om inte viktigare.)

Så hur gör då bilder att hemsidan ser mer professionell ut?

Bilder är det viktigaste kommunikationsmedlet på nätet just nu. Det är det vi först reagerar på och har lättast att ta till oss. Idag är vi översköljda av budskap och information, vi har helt enkelt inte tålamod att läsa allt. Själva bilden är avgörande för att du ska stanna till i flödet och vilja läsa ett inlägg, men också stanna kvar på en hemsida för att söka mer information.

Så leta alltid efter bilder som förmedlar känslor. Det spelar egentligen ingen roll vilken typ av känsla – glädje, lugn, förväntan, ilska, eller spänning – så länge du kan stå för den. Fotot ska stämma överens med ditt företag och det du vill förmedla i inlägget. Bilder med människor som uttrycker ditt budskap brukar engagera läsaren mer.

Men om jag inte känner mig bekväm med att själv ta bilder och inte har en fotograf att tillgå, hur gör jag då?

Känner du dig osäker bakom kameran är det bättre att köpa fotolicens från tjänster som Shutterstock, iStock, Adobe Stock, mfl. De erbjuder massor av bilder från populära kategorier. Du kan även kolla in min hemsidan och kontakta mig om du skulle vara intresserad av mina foton. Du får absolut inte ta bilder från Google eller liknande. De flesta är skyddade av upphovsrättslagen och det kan stå dig dyrt.

Så för att sammanfatta

För att din hemsida ska både se professionell ut och lämna avtryck, lägg hellre en slant på bilder med bra kvalitet och som på bästa sätt förmedlar ditt budskap och förstärker ditt företags varumärke. Som det gamla ordspråket säger: en bild säger mer än tusen ord!

Företags Varumärke Lino Leluzzi Pitti Uomo Firenze Florence June 2017 Photography Annika Lagerqvist www.annikasomething.com

Italienska stilikonen Lino Leluzzi på Pitti Uomo herrmodemässa

Vad säger dina bilder om ditt företag? Inspireras av Annika på Instagram och www.annikasomething.com